З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).
«Важче, ніж завжди, але цілком реально», - саме так характеризує перший семестр 2014-2015 навчального року завідувач кафедри математичного аналізу проф. В. Д. ГОРДЕВСЬКИЙ. Скорочення семестру на місяць, відпрацювання по суботах, додаткові пари - і викладачі, і студенти вимушені працювати майже в екстремальних умовах.
Професор читає курс «Математичний аналіз» для першокурсників спеціальностей «Математика» і «Механіка». Практичні заняття проводить у двох групах - М-112 (математики) і ММ-11 (механіки). За словами професора, предмет є фундаментом подальшого навчання студентів.
- Вчитися прагнуть всі! 95 % студентів регулярно відвідують пари, - розповідає В’ячеслав Дмитрович. - На початку жовтня провів першокурсникам першу в їх житті модульну роботу. Студенти отримали непогані результати. Група М-112 (17 осіб) у своїй більшості склала його на позитивні оцінки (п’ятеро - написали на відмінно, дев’ятеро - на добре та задовільно, лише троє - отримали незадовільно). Подібна ситуація і з групою механіків (7 студентів: двоє - отримали «п’ятірки», усі інші - «четвірки» та «трійки»).
- А як студенти сприймають предмет?
- Їм дуже складно, адже сам курс не з легких. Помітно, що вони вже втомилися, бо доводиться робити все в прискореному темпі.
- Чи готові першокурсники до сесії?
- Готові. До іспитів ми встигнемо розглянути всю теорію і відпрацювати практичні заняття. А там все залежить від їхньої наполегливості і бажання вчитися.
Перша сесія у житті - це нелегко. Та ще й коли семестр скорочений. Коментують успіхи своїх студентів першого курсу викладачі сучасної української мови відділення української мови та літератури доц. О. Є. ХОМІК та О. М. ГУРОВА.
Олена Євгенівна:
- Слід відзначити, що першокурсники-2014 люди творчі, розумні. Спеціальність обрали за покликанням. Я викладаю у групі ЛУ-13. Слід похвалити за сумлінність і активність Катерину Терещенко, Тетяну Рижову. Перший модуль у групі не склали усього четверо студентів. Я раджу всім працювати систематично, не пропускати тем.
Оксана Модестівна:
- На першому курсі відділення 79 студентів. Я викладаю українську мову у двох групах і з повною відповідальністю можу стверджувати, що позитивних оцінок набагато більше, ніж «незадовільно». Так, лише одна студентка в групі ЛУ-12 Настя Бернацька за модульну контрольну роботу отримала найвищий бал – 20! Проте тут же і незадовільно отримав теж лише один студент. А ось у паралельній групі незадовільних оцінок - п’ять. Я вважаю, що для першого модуля це позитивний результат. Далі - переконана - результати будуть кращими. Адже працюють всі.
Професор кафедри теоретичної радіофізики радіофізичного факультету С. М. ШУЛЬГА викладає спецкурс «Розповсюдження електромагнітних хвиль складно композиційних середовищ» у групі РР-51:
- У цій групі 12 студентів. А відвідування десь 70-80 %. Я можу сказати, що це через похолодання, а ще деякі студенти уже працюють, тому й така відсоткова картина. Якщо говорити про модулі, то написали їх добре. Китайська студентка Цзяо Жуі написала краще всіх. Серед більшості юнаків, це рідкість, щоб дівчина орієнтувалася у цій спеціальності, краще за хлопців. Матеріал засвоїли дуже добре. У кінці студенти ще будуть готувати теоретичну базу, з якою виступатимуть перед одногрупниками вже як лектори. Якщо робити висновки з модуля, то на екзамені, безумовно, будуть різні оцінки.
Проф. І. В. КРЯЖ, завідувач кафедри прикладної психології, читає для четвертокурсників курс лекцій з історії психології. Найкращі результати за модулями та семінарськими заняттями із трьох груп показують студенти з ПС-43. Ірина Володимирівна: «Майже вся група написала модульну контрольну роботу на А та В. Радують їх есе, робота на семінарських заняттях (які веде Ганна Сергіївна Філоненко), відвідування. Студенти гарно адаптувалися до умов скороченого семестру, їх результати не нижчі за попередні роки».
Групи ПС-41 та ПС-42 мають менш успішну картину. Ірина Володимирівна із задоволенням називає імена кращих студентів - Ксенія Семенихіна, Ганна Божко з ПС-43 та Наталя Огурцова з ПС-42. Викладач очікує, що екзамен студенти складуть без неприємних несподіванок.
Доц. М. С. РАХМАН, викладач економічного факультету:
- Я викладаю на другому, четвертому та п’ятому курсах. Найчисельніша аудиторія - другокурсники. Їх у мене 5 груп: ЕВ-21, ЕВ-22 (40 чоловік), ЕР-21, ЕР-22, ЕР-23 (53 студенти). У них читаю «Статистику ринку товарів та послуг». Серед цих студентів виділю ЕВ-21 як найсильнішу та найактивнішу групу: тут найвищий рівень відвідувань та виконання завдань. Найменш активні студенти в ЕР-23, але вони потроху наздоганяють інші групи. Серед другокурсників виділяю відмінників: Анна Чернишова, Наталія Мугдусієва, Андрій Морозов, Катерина Лазарєва, Юлія Бойко (ЕВ-21), Катерина Рапінчук, Анна Смошега (ЕР-21). На четвертому курсі викладаю дисципліну «Зовнішньоекономічна діяльність підприємств». Тут маємо одну групу ЕВ-41 у складі з 7 чоловік. Але на парах бачу максимум трьох, адже четверо навчались у Польщі та вже закрили цей предмет там. Інші студенти періодично відсутні на парах, загальний рівень - середній. П’ятикурсників у мене десятеро у групі ЕВ-51. Для них читаю «Міжнародний маркетинг». Ця група успішна.
Картину студентської підготовки до сесії, яка цього року не змушує себе чекати, описали староста групи ДЄ-21 Олександра БІСИК та їх куратор, викладач «Хімічної екології» Олексій Миколайович КРАЙНЮКОВ.
Олександра дала повну інформацію про свою групу. ДЄ-21 нараховує 22 студента. На лекції та практичні вони ходять десь на 80-90 %. А Олексій Миколайович коментує, що його предмет передбачає два модулі, які проходять у вигляді електронного тесту. А оцінки такі: одна «5», десять «4», десять «3», одна «2».
Запитували О. БОБРИК, К. НОВАК, Л.ГРУБНІК, О. ЯКОВЧЕНКО.