З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).
Проф. С. І. ПОСОХОВ читає першокурсникам-історикам «Вступ до спеціальності»: «Першокурсникам важко відразу після школи зрозуміти, що таке університет. Саме це я і намагаюся пояснити. Для цього даю різнопланові завдання на вибір. Однією із форм роботи є написання есе у довільній формі (можна навіть віршованій) на тему «Моє розуміння університету». Я вимагаю від студентів, щоб робота була самостійною. Пропоную студентам взяти участь в науковому проекті, який кафедра історіографії, джерелознавства та археології робить спільно з Музеєм історії університету. Цей проект пов’язаний зі збором спогадів про Харківський університет. Кожному бажаючому студенту надають кандидата, якого потрібно опитати за спеціальною анкетою, а потім зробити транскрипцію аудіозапису розмови. Зазначений проект триває вже декілька років. На сьогодні зібрано майже 300 таких інтерв’ю, які зберігаються в Музеї історії університету. Це досить складна робота, тому цей варіант у цьому році обрали 9 студентів. Ще одна форма роботи – квест «Університетськими місцями пам’яті». Самому квесту передує підготовка: студенти мають підготуватися з історії університету, почитати відповідну літературу. На квест записалося 55 осіб. Звичайно, є й такі, яким усе байдуже. Їх небагато. Намагаюся відверто поговорити з кожним із них, при цьому задаю запитання не лише з історії університету, а й «про життя». Можливо вони помилилися, коли обрали наш факультет та наш університет. Втім, хочеться сподіватися, що просто їхня адаптація до вимог університету затягнулася в часі. Адже університет для талановитих, креативних, ініціативних, критично мислячих людей. Втім, також очевидно, що талант без напруженої праці не дасть результату. Відповідно, завдання цього курсу я бачу й в тому, щоби навчити студентів працювати по-університетські: вільно обираючи сферу своїх зацікавлень, але відповідально, із захопленням і систематично.
Усі студенти, які активно працювали під час семестру, без проблем отримали заліки. Викладання – це творчий процес!»
Карина ТАРАСЕВИЧ.