Понеділок, жовтня 14, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

А що скажуть заступники деканів?

 

ВІД РЕДАКЦІЇ: на філологічному факультеті з лютого працюють новопризначені заступники декана: доц. М. П. БОБРО та проф.. Є. С. ЧЕКАРЕВА. Пропонуємо інтерв'ю із Марією Павлівною та Євгенією Сергіївною.


Доц. М. П. БОБРО: «Сумую за роботою в аудиторії»

Маріє Павлівно, чи звикли вже до нової посади?

Щоб дійсно освоїтися та звикнути потрібно більше часу. Попереду знайомство з багатьма аспектами нової роботи.

Розкажіть трохи про себе.

Доцент кафедри загального та прикладного мовознавства, закінчила філологічний, відділення «Прикладна лінгвістика» у 2003 і того ж року вже працювала на кафедрі загального та прикладного мовознавства на посаді лаборанта. Наступного 2004 р. - викладача...  За цей час викладала різні курси: «Практика англійської мови», «Теорія і практика перекладу», «Фонетика і фонологія англійської мови», керувала практикою студентів

То Ви вже активно готуєтеся до літніх жнив?

Готуємося до літньої сесії. Готуємося до вступної кампанії – це складний процес, підготовка до якого триває не один місяць: готуємо необхідні документи (освітні програми, програми вступних випробувань тощо). Для четвертого курсу бакалаврів, які, сподіваємось, прийдуть до приймальних комісій як абітурієнти до магістратури, в другій половині травня розпочнеться сесія, для них вже готовий розклад заліків та іспитів, триває робота над дипломними проектами, підготовка до перевірки на плагіат, яку студенти, я впевнена, пройдуть успішно.

- А карантин та дистанційна робота не заважають?

- Вже другий рік роботи в дистанційному форматі дається взнаки. За цей час викладачі мали змогу вдосконалити свою дистанційну роботу, освоївши нові технології й засоби навчання. Для мене, наприклад, дуже зручними є інструменти, що їх пропонує компанія Google Google Classroom, Google Meet, Google Forms. З іншого боку, безсумнівно, сумую за роботою в аудиторії, за живим спілкуванням. На жаль, нікуди не дітися від можливих проблем зі зв’язком, від яких не застраховані ані студенти, ані викладачі. Досі не звикну до тиші в самому університеті за відсутності студентів Але карантин ніяк не зупиняє запланованої роботи …

- Ваші плани, бажання?

- Головне для мене на сьогодні – якнайкраще виконувати свої нові обов’язки і працювати для розвитку й процвітання факультету.

Аделаїда ТОМАШ

З новими силами

Завідувач кафедри історії зарубіжної літератури і класичної філології проф. Є. С. ЧЕКАРЕВА успішно закінчила у 2001 р. відділення «Класичної філології» і одразу розпочала педагогічну діяльність на кафедрі історії зарубіжної літератури і класичної філології : викладач (2000-2004), старший викладач (2004-2006), доцент (2006-2013), завідувач кафедри (з 2013). У 2004 р. захистила кандидатську дисертацію, 2018 – докторську. Наукові інтереси Євгенії Сергіївни пов’язані з мовознавством, класичною філологією, дослідженням лексико-семантичної системи давньогрецької і латинської мов.

Євгеніє Сергіївно,  Ваше коло обов’язків на посаді заступника декана?

- Сама пропозиція і призначення на таку відповідальну посаду є  почесною і вимагає великої зібраності та відповідальності. Тому не хочу поспішати з висновками про обсяг і якість виконання покладених на мене обов’язків, хоча, звісно, сподіваюся на успішні результати роботи вже наприкінці цього навчального року. Моїм завданням є насамперед організація і контроль за навчальним процесом на факультеті. Це підготовка освітньо-професійних програм, навчальних і робочих планів, організація роботи екзаменаційних комісій для проведення підсумкової атестації, підготовка і проведення сесії, підготовка документації про призначення стипендій. Поступово вивчаю ці та інші нові для мене види роботи. Хочу висловити найщирішу подяку Ніні Іванівні Гноєвій, Юрію Івановичу Кохану, які ввели в курс справ і постійно допомагають нам порадами. Велика підтримка відчувається з боку співробітників деканату і завідувачів кафедр, тому, не сумніваюся, що робота на факультеті триватиме спокійно і організовано, як це завжди і було.

- Як проходить підготовка до сесії?

- У першу чергу, до атестації готуються четверті курси бакалаврів. Наразі складено розклад екзаменаційної сесії, атестаційних екзаменів та захистів бакалаврських робіт. З усією інформацією можна ознайомитися на сайті факультету. Для інших курсів бакалаврського й магістерського рівнів складено перелік заліків та іспитів цієї сесії, найближчим часом буде готовий розклад.

- Чи є проблеми з дистанційним форматом?

- До дистанційного формату ми всі поступово звикаємо. Протягом року було проведено надзвичайно велику роботу усіма співробітниками факультету задля успішної й ефективної організації навчального процесу. Звичайно, багато чого ще потребує вдосконалення. Над цим працює весь колектив. Зауваження і пропозиції  студентів ми обговорюємо на засіданнях кафедр та Вченої ради факультету і намагаємося їх врахувати під час нашої роботи. Карантинні обмеження, без сумніву, значно переформатували життя на нашому факультеті. Але, на мою думку, темп і ритм, а головне, якість нашої роботи не зменшилися. Дуже шкода, що наразі значна частина її здійснюється поза стінами університету, поза звичайного і дуже дорогого для всіх нас спілкування, живого обміну думками з колегами і студентами.

- І наостанок: про що думається і чого би хотілося?

Найголовніше зараз усім бути здоровими і втримати на належному рівні наші позиції у навчальній, методичній, науковій роботі.

Ліна ТИМАРСЬКА.