З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).
Нашому кореспонденту пощастило взяти участь у щорічній прекрасній студентській традиції – посвяті першокурсників кафедри туристичного бізнесу у студенти-туристи. Хто пройшов крізь цей магічний і незабутній обряд, той став справжнім студентом-туристом!
Спеціальність «туризм» з’явилася в університеті у 2003 році. Пізніше на її основі у 2005 році було утворено кафедру туристичного бізнесу. Напередодні Дня туризму (27 вересня) з 2008 року на кафедрі запроваджена традиція урочистого прийняття першокурсників у студенти-туристи.
Сьогодні туризм продукує 35% експортних послуг, а прибутки від міжнародного туризму сягають понад 2 млрд. доларів щодня. Харківський університет став єдиним серед класичних університетів, де туристична освіта набула інституціоналізації у межах окремого факультету.
…Вранці студенти та викладачі зібралися на території лісопарку. «Посвята в першокурсники потрібна для того, щоб у сонячний осінній день зробити із наших каразінців справжніх туристів», – ділиться декан факультету проф. В. І. СІДОРОВ. Зібравшись до купи, першокурсники окреслили півколо навпроти тих, хто цілих п’ять років буде виконувати роль провідників в їх студентському житті. Викладачі представили одне одного, студентам вручили краватки синього кольору – кольору чистоти, надійності, відповідальності.
«Це свято допомагає студентам познайомитися між собою, з колективом кафедри та традиціями організації студентського дозвілля», – прокоментував подію завідувач кафедрою туристичного бізнесу доц. А. Ю. ПАРФІНЕНКО.
…Розпочалася конкурсна програма. Хто виявиться кращим, сильнішим, розумнішим? Туристи перераховували столиці європейських країн, називали найглибше озеро світу, найвищу точку Землі, придумували стратегію для того, щоб зробити Харків туристичною столицею світу…
«Посвята для першого курсу – можливість відчути себе справжніми студентами. Професія, яку вони обрали, – дуже важлива, а конкурси, які сьогодні проводять, дозволять відчути цінність тих знань, навичок та вмінь, які вони вже встигли отримати та мають змогу застосувати», – поділився думками викладач кафедри туристичного бізнесу І. С. ПОСОХОВ.
Після конкурсної програми викладачі та студенти були запрошені скуштувати сніданок туриста та поспілкуватися в невимушеній обстановці. «Усе дуже сподобалося!» – студентка групи УТ-12 Софія ЗАБЄЛІНА.
В. ДЕНИСЕНКО.